Bedankje voor invullen vragenlijst
Contact met onze huurders is belangrijk voor ons. Dat kan via de telefoon. Of in een gesprek met onze collega’s in de wijken. We horen graag hoe het is om in een huis van ons te wonen. En ook als er iets niet in orde is, willen we dat weten. Want alleen door het er samen over te hebben, kunnen we zorgen dat iemand het fijn heeft in huis en buurt. Daarom stuurden we een vragenlijst naar onze huurders. 6 van de mensen die de lijst invulden, kregen van ons een cadeaubon.
Fijn wonen
Meri doet de deur open van haar huis aan het Mezenveld in Emmen. We zijn van harte welkom op de plek waar ze al ongeveer 13 jaar woont. Ze kan dan ook heel goed vertellen hoe het is om in haar huis en de buurt te wonen. “Ik woon hier fijn”, vertelt Meri: “De buren zijn aardig en ik voel me hier veilig. Als er iets is, kan ik altijd bellen naar Domesta. Soms krijg ik dan een goede tip om iets op te lossen. En anders komt er een monteur om het te repareren.”
Praten over wat beter kan
Toch geeft Meri haar woonplek geen heel hoog cijfer. Ze vertelt over de dingen in huis die ouder en slechter worden. “Kom maar eens kijken naar de keuken, die mag wel worden aangepakt”, vindt ze. Ze wijst verschillende dingen aan. Henri snapt het en zegt dat ze daarover gewoon mag bellen. Haar keuken is ouder dan 20 jaar en kan dan worden vervangen.
Er komt best wel een keer wat geluid bij ons vandaan, maar daarvoor is alle begrip
Tevreden over huis en buurt
Ook Anita deed mee aan de enquête. Ze ontvangt ons vrolijk in haar huis aan de Holtingerbrink in Emmen. “Ik kwam in Bargeres wonen via huizenruil. Hier woonde een vrouw die dolgraag weer op Erica wilde wonen, waar ik toen een huis had. Zelf wilde ik juist graag hier naartoe. Dus dat kwam goed uit.” Ze woont hier heel tevreden samen met haar zoon: “Hij kan lekker spelen in de buurt en de buren zijn zo fijn. Er komt best wel een keer wat geluid bij ons vandaan, maar daarvoor is alle begrip.” Haar huis is prettig en licht, met voor en achter een tuintje. Het enige nadeel is dat het op sommige plekken heel koud kan worden. “Goed dat je het vertelt, dat kunnen we onderzoeken”, zegt Henri.
Mening van onze huurders is belangrijk
Henri: “Voor ons als wijkbeheerders en wijkconsulenten is het belangrijk om te weten wat onze huurders vinden van wonen in een huis van Domesta. Daarom is het fijn om met ze te praten, ook als dingen niet goed gaan. Als er iets stuk is, of als er iets aan de hand is, dan hopen we dat mensen ons bellen. We komen graag langs en zoeken samen een oplossing.” De vragenlijst helpt daarbij. We hebben in totaal 6 cadeaubonnen verloot onder de mensen die hebben geantwoord. Want we waarderen dat echt.
Iets kapot of niet in orde? Laat het ons weten
Iedereen bedankt voor de antwoorden die we hebben gekregen. Elk jaar versturen we zo’n vragenlijst. Maar heb je eerder iets te melden? Dan kan dat natuurlijk altijd.
Op de foto: wijkbeheerder Henri reikt de cadeaubon uit aan Anita