Spring naar inhoud

Nieuwe algemene huurvoorwaarden

Samen met huurdersorganisatie SAM hebben we onze algemene huurvoorwaarden vernieuwd. Ben jij huurder van Domesta? Dan krijg je eind juli of begin augustus een aangetekende brief of mail met als bijlage het boekje met de nieuwe voorwaarden. Onderaan deze pagina kun je het boekje downloaden. 

Afspraken die wij samen – huurder en verhuurder – maakten

In de algemene huurvoorwaarden staat bijvoorbeeld hoe we de huurprijs en servicekosten berekenen. En aan welke regels Domesta zich moet houden als goede verhuurder. Ook spreken we samen af wat het betekent om een goede huurder van Domesta te zijn en waar huurders allemaal een vergoeding voor krijgen. 

Beter te begrijpen

We hebben ons best gedaan om alles in begrijpelijke taal uit te leggen. Dat is het grootste verschil tussen de oude en nieuwe algemene huurvoorwaarden. De afspraken passen ook beter bij de tijd. Zo letten we beter op de privacy en leggen we duidelijker uit wat huurders zelf mogen doen en wat Domesta doet. Ook vertellen we waar huurders naartoe kunnen als zij klachten over ons hebben.

Wel of niet akkoord

Ga je akkoord met de nieuwe algemene huurvoorwaarden? Dan hoef je niets te doen. Ga je niet akkoord? Dan kun je binnen 6 weken bezwaar maken. Hoe dit moet, leggen we duidelijk uit in de brief of mail die je van ons krijgt. 

Veelgestelde vragen

We geven alvast op veelgestelde vragen de antwoorden. Via onderstaande knop kom je bij die vragen. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel of mail ons dan gerust: (0591) 57 01 00 of info@domesta.nl

Download

Met onderstaande knop kun je het boekje met de nieuwe algemene huurvoorwaarden downloaden.